Zostaň doma, zostaň pozadu? Vývoj nerovností vo vzdelávaní a dopady pandémie COVID-19 na výsledky škôl
Pandémia COVID-19 výrazne obmedzila prezenčné vzdelávanie na Slovensku. Dlhšie dištančné vzdelávanie nemalo jednoznačne negatívny dopad na výsledky škôl na štandardizovaných testovaniach (Testovanie 5, Testovanie 9, maturita). Negatívne dopady sledujeme hlavne na T9, kde sa dopad líši od druhu školy. Zatiaľ čo výsledky 8-ročných gymnázií na T9 sa s dlhším dištančným vzdelávaním nemenili, výsledky základných škôl výrazne utrpeli. Na druhej strane, dlhší čas na dištančnom vzdelávaní súvisí so zlepšením výsledkov školy na maturite z angličtiny na úrovni B2. V prípade ostatných testovaní sú dopady nízke alebo nejednoznačné. Identifikujeme trend zvyšujúcich sa nerovností vo vzdelávaní. Čím ďalej, tým viac zaostávajú výsledky žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a detí rodičov s nižším vzdelaním. Navrhujeme viaceré odporúčania pre prípravu na budúce krízy a lepšie monitorovanie stavu slovenského školstva.
#covid19 #distancnevzdelavanie #plosnezatvaranieskol #standardizovanetestovania
Zostaň doma, zostaň pozadu? Vývoj nerovností vo vzdelávaní a dopady pandémie COVID-19 na výsledky škôl
-
komentár [681 kB]
-
dátová príloha [50 kB]
-
infografika 1 [350 kB]
-
infografika 2 [383 kB]
Pripomienkovacie hárky
-
Samo Varsik [313 kB]
-
Veronika Lane Rybanská