Preskočiť na obsah Preskočiť na pätičku

Zostaň doma, zostaň pozadu? Vývoj nerovností vo vzdelávaní a dopady pandémie COVID-19 na výsledky škôl

Pandémia COVID-19 výrazne obmedzila prezenčné vzdelávanie na Slovensku. Dlhšie dištančné vzdelávanie nemalo jednoznačne negatívny dopad na výsledky škôl na štandardizovaných testovaniach (Testovanie 5, Testovanie 9, maturita). Negatívne dopady sledujeme hlavne na T9, kde sa dopad líši od druhu školy. Zatiaľ čo výsledky 8-ročných gymnázií na T9 sa s dlhším dištančným vzdelávaním nemenili, výsledky základných škôl výrazne utrpeli. Na druhej strane, dlhší čas na dištančnom vzdelávaní súvisí so zlepšením výsledkov školy na maturite z angličtiny na úrovni B2. V prípade ostatných testovaní sú dopady nízke alebo nejednoznačné. Identifikujeme trend zvyšujúcich sa nerovností vo vzdelávaní. Čím ďalej, tým viac zaostávajú výsledky žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia a detí rodičov s nižším vzdelaním. Navrhujeme viaceré odporúčania pre prípravu na budúce krízy a lepšie monitorovanie stavu slovenského školstva.

#covid19 #distancnevzdelavanie #plosnezatvaranieskol #standardizovanetestovania

 

Zostaň doma, zostaň pozadu? Vývoj nerovností vo vzdelávaní a dopady pandémie COVID-19 na výsledky škôl

Pripomienkovacie hárky